#Építési és Közlekedési Minisztérium








Jogsértő is lehet az új közbeszerzési szabály, amely lényegében Lázár János engedélyéhez kötne szinte minden hazai beruházást 
 

Jogsértő is lehet az új közbeszerzési szabály, amely lényegében Lázár János engedélyéhez kötne szinte minden hazai beruházást 

Egy új törvénymódosító javaslat jelentősen kiszélesítené az építési miniszter jogkörét. Lázár János ez alapján megvétózhatna szinte bármilyen, költségvetési vagy uniós forrásból megvalósuló beruházást, mert a jóváhagyása nélkül közbeszerzés győztesével nem lehetne szerződni. A korlátozás nem vonatkozik a kisebb értékű egyházi és “nemzetpolitikai célú” építkezésekre. 







Túl nagy teher az önkormányzatok többségének a kastély-örökbefogadás, de még így is lelkesebbek, mint a cégek
 

Túl nagy teher az önkormányzatok többségének a kastély-örökbefogadás, de még így is lelkesebbek, mint a cégek

Könnyített feltételekkel vehetnek át ugyan állami kastélyokat az önkormányzatok, ám az épületek fenntartását sokszor nem tudják vállalni. Az biztos, hogy a Márki-Zay Péter vezette Hódmezővásárhely megpályázza az egyiket – a polgármester szerint azért, hogy “ne lopják el”. Lázár János a kastélypályázaton tőkeerős vállalatok jelentkezését is várja, ám azok egyelőre hallgatnak.


Mini-Dubaj: Rengeteg érdeklődő volt az első tendereken, öt bontásra ítélt lakásban viszont még mindig laknak
 

Mini-Dubaj: Rengeteg érdeklődő volt az első tendereken, öt bontásra ítélt lakásban viszont még mindig laknak

„Nagyszámú” pályázat érkezett a rákosrendezői vasúti terület megtisztítására kiírt tenderekre, jelenleg ezek kiértékelése folyik – közölte a HVG megkeresésére az Építési és Közlekedési Minisztérium. A beruházáshoz 27 lakást kell kiüríteni, öt esetben azonban továbbra sem tudtak megállapodni, így az ezekben az ingatlanokban élők lakhatása egyelőre nem megoldott.

hvg.hu hvg.hu

Brutális járatritkítást tervez az állam a gödöllői, csepeli és ráckevei HÉV-vonalon, mert nincs elég forgalomképes kocsi
 

Brutális járatritkítást tervez az állam a gödöllői, csepeli és ráckevei HÉV-vonalon, mert nincs elég forgalomképes kocsi

Csúcsidőben a ráckevei H6-os HÉV-en 18 százalékos, a gödöllői H8-ason 13-23 százalékos, míg a csepeli H7-es vonalon 12 százalékos férőhelycsökkenést okozna az állami fenntartó járat- és kapacitásszűkítési terve. Mióta az államé a HÉV, jobban rohad, mint előtte: a kocsik átlagéletkora már közel 50 év, újak vásárlására nincs pénz.



Az új szabályozás adhatja meg a Balatonnak a kegyelemdöfést
 

Az új szabályozás adhatja meg a Balatonnak a kegyelemdöfést

Az ígéretekkel ellentétben a befektetőknek kedvezett az Építési és Közlekedési Minisztérium a Balaton új vízparti tervével, amelynek most zárult le a véleményezési időszaka. Ahol a civilek utánajártak, Alsóörstől Csopakon át Zánkáig a közösségi zöldterületek beépíthetőségét szentesíti az akár heteken belül életbe lépő szabályozás.

Fetter Dóra, Szabó Yvette Fetter Dóra, Szabó Yvette